Waar het begon
Over de klant
Je hebt zijn naam ongetwijfeld voorbij zien/horen komen. Enzo Knol en zijn merk Knolpower veroveren langzaam maar zeker het beeldscherm van elke tiener in Nederland
Met meer dan 2.2 miljoen abonnees en 30 miljoen weergaven per maand, is Enzo de grootste Nederlandstalige YouTuber in Nederland. Dagelijks maakt Enzo 2 video’s op zijn YouTube kanaal.
Het idee
Projectomschrijving
Enzo Knol uploadde in 2013 zijn eerste video op YouTube en begon daarmee zijn YouTube carrière. Al snel kwam ik in contact met Enzo en heb ik jarenlang zijn YouTube thumbnails mogen ontwerpen.
Een aantal jaar later kreeg ik de opdracht om een website op maat te maken, waarmee Enzo zijn merchandise webshop kon lanceren. De website moest te gebruiken zijn op alle schermformaten en te begrijpen zijn door een jonge doelgroep.
Concept
Het ontwikkelen van een website over zijn carrière en webshop
Ontwikkeling
Het ontwerpen en programmeren van een website op maat.
Online marketing
Vindbaar in Google en makkelijk te delen op Social Media
Cijfers
Het resultaat
In een video heeft Enzo zijn nieuwe website gelanceerd wat resulteerde in duizenden live bezoekers. We hebben enorm veel leuke reacties ontvangen over de website.
In 2018 is besloten om de website om te zetten naar enkel een webshop om de focus op zijn merchandise te vergroten.